سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهید محمد کریم ممبینی

مسئول ستادگردان امام صادق(ع)لشکر7ولیعصر(عج)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)

سال 1343 ه ش در یکی از روستاهای منطقه ی هفتکل در استان خوزستان به دنیا آمد، نامش را محمّد کریم گذاشتند . بنا به رسم دیرینه مردم این منطقه خانواده و جمعی از بستگان چند شب بیدار می ماندند و تولدش راکه سبب سرور و شادمانی خانواده ممبینی بود,گرامی می داشتند.
مادرش می گوید: "سالی یک بار موهایش را کوتاه می کردیم وهم وزن آن، پول به آستانه ی امامزاده علی و امام زاده عبد الله هدیه می کردیم.هر بار که مریض می شد شفاعتش را از امام علی(ع) می خواستیم."
دوران تحصیلاتش را تا مقطع متوسطه با موفقیت گذراند و موفق به اخذ دیپلم در رشته ی علوم انسانی شد .او در مدتی که در دبیرستان بود به عنوان یکی از اعضای اصلی انجمن اسلامی مدرسه فعالیت داشت . او سخت پایبند به رعایت موازین شرع و احکام نورانی اسلام بود.
با اوج گیری قیام مردم ایران بر علیه حکومت پهلوی با اینکه در دوران راهنمایی مشغول تحصیل بود ,به این موج گسترده پیوست. او در دوران مبارزات با نوشتن شعارهای انقلابی به دیوارهای شهر,عشق و اراده اش را نسبت به ولایت فقیه و انزجار خود را از رژیم ستمگر شاه نشان داد.
پس از اینکه در سال 1361دیپلمش را گرفت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست ,او پس از ورود به سپاه به جبهه رفت و تا سالهای پایانی جنگ مدت زیادی را در جبهه بو د.محمد در مقاطعی که در جبهه حضور نداشت در پایگاه مقاومت بسیج حضور می یافت تا با جذب نیروهای بسیج کمکی به دوستان رزمنده اش در جبهه کرده باشد.
او در سن 20 سالگی ازدواج کرد، که ثمره این پیوند مبارک دختری به نام طاهره است ؛ ملاکهای او برای انتخاب همسر ایمان، تقوا و حجاب اسلامی بود.
اهل معرفت وشناخت بود , هیچگاه در طول زندگیش خداوند را فراموش نکرد. جنگ را امتحان الهی می دانست و فقط برای رضای خدا کار می کرد .همواره دعایش این بود:" خدایا ما را رو سفید کن تا از امتحانت به در آییم ,چرا که امروزه روز امتحان است."
همسرش می گوی:" او مرتب در جبهه بود و همیشه می گفت: آرزوی من شهادت در راه خداست.
قبل ازاینکه محمد به شهادت برسد ,همراه با همسرش برای شرکت در سمینار ی به به تهران رفتند , مدتی بعد او در جبهه ی جزایر مجنون به شهادت رسید . همسر محمد یک پیراهن طوسی رنگ متعلق به شهید نادر را بر تن داشت و می گفت: من این پیراهن را از تن در نمی آورم تا همانند نادر شهید شوم.
محمدکریم ممبینی پس از سالها تلاش ومجاهدت در جبهه های جنگ,مبارزه با حکومت فاسد پهلوی وخدمت صادقانه در پایگاه های مقاومت بسیج در چهارم تیر ماه 1367درجزیره مجنون جاوید الاثر شد.
محمد در وصیت نامه اش نوشته:
ما باید به عنوان یک مسلمان و شیعه علی (ع) با دیگران برخورد کنیم تا با برخورد و رفتار خوب ودوری از برخورد ناجور و ناروا ,درآنها حالت دگر گونی به وجود آوریم.
منبع:پرونده شهید در بنیاد شهید وامور ایثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهید

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/7/6ساعــت 1:9 عصر تــوسط مهدی | نظر